Middelbare scholier (17): school en overheid onlosmakelijk verbonden, leren kinderen alleen wat in diens plaatje past: “Spreek je kritisch uit over de huidige situatie!”

Ik zou graag mijn eigen school beginnen, waar iedereen welkom is en waar leerlingen leren over gezondheid, onafhankelijkheid, kritisch nadenken en waar ze zichzelf en hun eigen talenten ontdekken.

Deel deze informatie


In deze nieuwe aflevering van NEXT gaat Laila Mol in gesprek met de 17-jarige Chelsea Dekker. Chelsea zit in haar laatste jaar van de middelbare school en is zeer kritisch over de huidige situatie.


Wanneer zij zich hierover uit, wordt haar door veel docenten de mond gesnoerd.

Waar zij ooit droomde van juf zijn en de Pabo te gaan doen, maakt ze zich nu zorgen over het huidige schoolsysteem. 

Deze zorgen hebben er echter niet toe geleid de handdoek in de ring te gooien en hebben Chelsea’s droom alleen maar groter gemaakt:

“Ik zou graag mijn eigen school beginnen, waar iedereen welkom is”.

Op haar school kunnen leerlingen leren over gezondheid en onafhankelijkheid, wordt kritisch nadenken gestimuleerd en leren kinderen vooral zichzelf en hun eigen talenten te ontdekken.

Volgens Chelsea is het geen toeval dat het schoolsysteem kinderen niet opleidt tot onafhankelijke denkers. 

“Het wordt steeds meer duidelijk dat er een agenda achter zit, namelijk de Great Reset”. 


Volgens Klaus Schwab (voorzitter van het WEF) is een grote reset in de wereld noodzakelijk: een strak georganiseerde maatschappij met vrijwel volledige controle over doen en laten van de mens. De COVID- 19 ‘pandemie’ geeft het World Economic Forum een unieke kans om een wereldwijde controle-maatschappij in gang te zetten.

Wat is ‘The Great Reset’? | De gedachte achter ‘Build Back Better’ – Bewuste Burgers

Chelsea beschrijft hoe leergierige kinderen van 4 het schoolsysteem betreden om vervolgens hun creativiteit te verliezen.

School en de overheid zijn onlosmakelijk verbonden en leren kinderen alleen maar wat in diens plaatje past.

Ook is Chelsea kritisch over de beperkte mate waarin kinderen leren wat goed voor ons lichaam is. Volgens haar is de verleiding om op school chocola te nuttigen en zich op het plein naast school in te laten enten te groot. “Ik weet nu wel wat de stelling van Pythagoras is, maar niet hoe ik gezond kan zijn”.  Wanneer zij haar eigen school begint, zal hier dan ook verandering in komen: “Hier kunnen we leren over ons te voeden, in plaats van ons alleen maar te vullen”.

Al met al ziet Chelsea de huidige situatie en de toekomst niet somber in. “Ik ben veel gelukkiger dan voor de coronacrisis”. Ze heeft altijd al het gevoel gehad dat iets niet ‘klopte’ en kan dat nu tot uiting brengen. “Waar één deur dichtgaat, gaan een heleboel open”. 

Ze denkt dat ook haar leeftijdsgenoten baat zullen hebben bij een nieuw systeem en het ‘wakker worden’ en sluit af met haar advies:“spreek je uit!”, dat betrekking heeft op zowel de coronasituatie als zaken waar je het niet mee eens bent op school.”

Bronnen:

Een totaalplaatje van ‘The Great Reset’ – Bewuste Burgers

The Great Reset, het complete verhaal – Bewuste Burgers

Coronavaccins verhogen dramatisch ACS-risico (acute myocardinfarct en instabiele angina pectoris) zoals gemeten met PULS-cardiale test – Bewuste Burgers

De Tijd: de risico’s van het coronavaccin – Bewuste Burgers

Dr. Andreas Schlecht: injecties vernietigen het menselijke afweersysteem – Bewuste Burgers


Deel deze informatie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *